FAQ

We are Happy to assist you

what do you want to find out?

English and Japanese Below

English FAQ

No there isn’t. It comes with the contract. There will be occasions where we update the furniture in the room, that is also free.

Furnished apartment is a property that is fully equipped with everything you need to start living in Japan. Serviced Apartment is similar but with additional benefits such as on-site staff, lounge use, monthly cleanings, etc. This depends on the property

We will provide you with daily necessities in your room free of charge when you move-in only. We have prepared everything from electric appliances such as rice cookers and electric kettles to wash basins, towels, body soap, etc.

If the product malfunctions during normal use, please contact Petit Grande as we will be responsible for repairing or replacing the product.

We accept, weekly, monthly and yearly stays using standard fixed-term contracts. If you want to extend your stay with us please let us know at least 2 months in advance. Prices vary depending on contract length.

If the product malfunctions during normal use, please contact Petit Grande as we will be responsible for repairing or replacing the product.

Kindly review the Features section on each property page for a comprehensive inventory of available amenities. We also provide extra furniture depending on contract and availability.

The terms of your contract, whether it is a weekly, monthly or yearly agreement, will determine the extent of liability for any damages incurred to the room. Should there be any need for restoration to its original condition upon move-in, the tenant will be billed for any necessary repairs and cleaning expenses. However, if the room is not restored to its original condition, the fee will be limited to a cleaning fee only.

As part of our ongoing efforts to upgrade our facilities, we are renovating outdated rooms dating back to 2010s. Guests who are interested in our updated or older room styles are welcome to request alternate furniture or layout arrangements, subject to availability. Please contact us for further information regarding this service.

日本語 FAQ

“いいえ、かかりません。月々お支払いいただくのは賃料と共益費のみです”

プチグランデシリーズは家具・家電付きですが、2年ごとの契約の普通の賃貸マンションです”

“生活備品はご入居時に無料でお部屋にご用意します。炊飯器、電気ケトル等の電化製品から、洗面器、タオル、ボディソープ等まで揃えました。

“はい、可能です”

“ついていませんが、電話端子はございますので引くことは可能です。利用手続きはお客様ご自身で行っていただきます”

“通常のご使用中に故障した場合には、当社が責任を持って修理または交換させていただきますので、プチグランデまでご連絡ください。” TEL. 03-3690-6600

“すべての物件に駐輪場はございますが、駐車場はございません”

“すべての物件がCATVまたはフレッツ光対応となっております。ただし利用手続きはお客様ご自身で行っていただきます。LANケーブルをつなげばすぐに使えるというわけではありません”

“物件ごとに異なりますが、ほとんどの物件で20型以上の液晶テレビ、HDD搭載のDVDレコーダーまたはDVD機能付きビデオデッキ、乾燥機能付き全自動洗濯機、2ドア冷蔵庫、電子レンジ、IHクッキングヒーター、収納付きベッド、デスク・サイドチェスト&チェア、掃除機、シャワートイレなどを備えています。詳しくは各物件の募集図面をご参照ください”

1. 契約時の特約条項において、原則として退室時に現状回復費(クリーニング及び修繕費など)をご負担いただいております。
(お部屋の広さ・状態により異なりますが、5万円より)

2. お部屋で喫煙なさっていた方の場合、壁紙やカーテン等に臭いや汚れが生じます。
ほとんどの場合、煙草のヤニは通常クリーニングで落ちませんので全面張替や新品への交換費用がかかります。費用は広さにもよりますが10万円以上の負担がかかります。


3. 入居者様の過失による室内の修繕があった場合には過失内容により費用が発生いたします。

“設置されていた家具・家電、また生活備品の中で下表にある物は、そのままにしてお引越ください。”

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or maybe you would like to call us at +81 03-3690-6600

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